Śniadanie – najważniejszy posiłek w ciągu dnia?

W ubiegłym tygodniu Aga pisała o tym, jak ważny jest sen. Kolejnym elementem, o którym nie możemy zapominać jest ŚNIADANIE. To najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Dlaczego? Po pierwsze: śniadanie przyspiesza metabolizm. Podczas snu metabolizm naszego organizmu spowalnia, dlatego ważne jest, aby rozpocząć nowy dzień posiłkiem, który metabolizm przyspieszy oraz dostarczy energii i niezbędnych składników odżywczych do prawidłowego funkcjonowania Po drugie: śniadanie ma duży wpływ na koncentrację. Ci, którzy nie jedzą śniadania, mogą mieć problemy ze skupieniem i koncentracją. Jeśli nie dostarczyliśmy organizmowi potrzebnej energii, mózg nie będzie wystarczająco aktywny. Po trzecie: śniadanie zwiększa naszą odporność. Oczywiście pod warunkiem, że dostarczymy w nim wszystkie niezbędne składniki.

Pamiętajmy więc o śniadaniach. Gdy wstajemy rano nasz organizm nie ma już zasobów energii potrzebnych do pracy. Jeżeli rano zabraknie śniadania zmuszamy nasz organizm do pracy ponad siły. Skutkiem tego jest spadek glukozy we krwi, objawiający się zmęczeniem, sennością, problemami z koncentracją. Organizm dopomina się wówczas o swoje – mamy chęć na słodycze – cukry proste, które „na już” dostarczą paliwa dla mózgu – glukozy.

Śniadania nie muszą być monotonne. Dzisiaj proponujemy wersję na słodko.

https://smakiwyobrazni.wordpress.com/…/03/06/kokosowe-gofry/

K.

Może pochwalicie się w komentarzach swoimi propozycjami śniadań 🙂 ? Agnieszka Ciebie wywołuję jako pierwszą 😉

gofry
SEN to również warty element treningu

SEN to również warty element treningu

SEN to również warty element treningu..

Dzisiaj zastała mnie taka oto godzina po przebudzeniu, za mną 7,5 h przespanej nocy, WOW!!!!!
Wszyscy, którzy mnie znają i wiedzą, jak funkcjonuję, wiedzą, że w tygodniu zwykle jest on krótszy o jakieś 2,5, a czasem 3 h.
Regeneracja to kluczowa sprawa w życiu każdej aktywnej osoby. Nasz organizm odzyskuje witalność nie tylko dzięki odpowiednio zbilansowanej diecie, ale także dzięki wypoczynkowi. Często skupiamy się na tym, by dać z siebie wszystko podczas treningu, obsesyjnie pilnujemy menu, a zupełnie zapominamy o tym, jak ważną rolę odgrywa tutaj sen.
I może nie jestem najlepszym tego przykładem, pamiętajcie, że sen to kluczowy czynnik w regeneracji mięśni i ośrodkowego układu nerwowego.


Nie zaniedbuj go zatem!!!
Samych zdrowych i smacznych śniadań po przebudzeniu:)
A.

sen
Wolne ciężary vs. maszyny, co jest lepsze?

Wolne ciężary vs. maszyny, co jest lepsze?

Która z tych form ćwiczeń oporowych przyniesie większe efekty, dlaczego i dla kogo będzie lepsza? Początkujący raczej nie szukają odpowiedzi na te pytania, a powinni. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że przecież nie ma wielkiej różnicy. No może tylko taka, że maszyny są wygodniejsze i bezpieczniejsze niż wolne ciężary. Poza tym każda siłownia jest upchana od góry do dołu maszynami. Różne „koksy” na nich ćwiczą, więc tym bardziej osoba początkująca nie widzi powodu, żeby w ogóle się zastanawiać nad tym, co wybrać.
Moja sugestia, to oczywiście wolne ciężary, które angażują większą gamę mięśni, zmuszają do pracy mięśnie stabilizujące i pozwalają na ćwiczenie naturalnych wzorców ruchowych.
Ćwiczenia na wolnych ciężarach wymagają jednak lepszej techniki i są bardziej ryzykowne. Najistotniejszą sprawą jest, żeby zaczynać przygodę z wolnymi ciężarami od małych obciążeń, żeby najpierw nauczyć się poprawnego technicznego ich wykonywania.
I na koniec to, co może niektórym wydać się dziwne, pamiętajcie, że TRENING SIŁOWY Z WOLNYMI CIĘŻARAMI POMOŻE WAM W SPALANIU TKANKI TŁUSZCZOWEJ. Nie musicie spędzać wielu godzin na bieżni czy orbitreku, chcąc uzyskać efekty poprawy własnego wyglądu.
A.

ciężary
Budowanie masy mięśniowej u kobiet

Budowanie masy mięśniowej u kobiet

Coraz częściej ze wszystkich stron docierają do mnie niepokojące sygnały i obawy kobiet, które po prostu boją się zacząć ćwiczyć: „no takich mięśni to ja nie chcę mieć”.
Otóż moje drogie – nie zrobicie sobie krzywdy ćwicząc siłowo. Nie będziecie wyglądać jak kulturystki. Nie będziecie mieć mięśni, które będą prześwitywać przez sukienkę. I nie, nie będziecie wyglądać jak mężczyźni po pół roku treningów.
Proces rozwoju, a przede wszystkim budowy mięśni u kobiet jest niezwykle trudny, wbrew panującym poglądom.
Zwiększona zawartość estrogenów w organizmie kobiety oraz bardzo niski poziom testosteronu (około jednej setnej poziomu obecnego u mężczyzn) powoduje, iż kobieta nigdy nie będzie w stanie wypracować atletycznej sylwetki z potężnymi, twardymi mięśniami.
Kulturystyka to nie tylko sport, to przede wszystkim styl życia zapewniający wspaniały wygląd, zdrowie i doskonałe samopoczucie.
Tak więc wbrew panującym obawom i poglądom, regularny wysiłek siłowy jest jak dotąd jedną z najlepszych metod treningu korygującą kształt kobiecego ciała. Oprócz tego służy także poprawie zdrowia, zwiększaniu sprawności fizycznej i psychicznej.
A więc, Drogie Panie, nie bójcie się chwycić za sztangę:)
A.

magnesium
SYLWETKA ‚NA WYNOS’ – czyli co jeść w pracy?

SYLWETKA ‚NA WYNOS’ – czyli co jeść w pracy?

To pora na rachunek sumienia – przyznajcie się, co zazwyczaj jecie w pracy? 🙂 Korzystacie z firmowych stołówek czy z Pana Kanapki ;) ? A może jesteście na tyle dobrze zorganizowani, że przygotowujecie posiłki w domu i zabieracie je ze sobą? Mamy nadzieję, że wybieracie właśnie ten ostatni wariant.
Środowisko biurowe, z mało aktywnym trybem życia, bywa przyczyną uczucia zmęczenia czy nawet infekcji. Aby temu zapobiec, należy w ciągu dnia spożywać posiłki, które wzmacnią system odpornościowy, dostarczą organizmowi energii i pomogą zachować jasność umysłu.
Co polecamy?
Surówki, sałatki z sosem na bazie jogurtu lub oliwy z oliwek, kanapki z dobrego jakościowo pieczywa z pieczonym drobiem, chipsy warzywne lub owocowe, jogurty naturalne z otrębami lub orzechami, owoce lub np. pokrojone w paski warzywa. Jeśli zdarzy nam się zapomnieć o przygotowaniu posiłków warto mieć zawsze ze sobą paczkę orzechów/migdałów, które pozwolą zaspokoić nasz głód w zdrowy sposób.

Ja ostatnio stałam się fanką ‚słoikowych’ sałatek. Wczoraj w wersji z pieczonym indykiem, warzywami i sosem jogurtowo-ziołowym, dzisiaj – z kaszą pęczak, tuńczykiem, warzywami i sosem winegret. Polecam!
K.

posiłek w pracy