To pora na rachunek sumienia – przyznajcie się, co zazwyczaj jecie w pracy? 🙂 Korzystacie z firmowych stołówek czy z Pana Kanapki ;) ? A może jesteście na tyle dobrze zorganizowani, że przygotowujecie posiłki w domu i zabieracie je ze sobą? Mamy nadzieję, że wybieracie właśnie ten ostatni wariant.
Środowisko biurowe, z mało aktywnym trybem życia, bywa przyczyną uczucia zmęczenia czy nawet infekcji. Aby temu zapobiec, należy w ciągu dnia spożywać posiłki, które wzmacnią system odpornościowy, dostarczą organizmowi energii i pomogą zachować jasność umysłu.
Co polecamy?
Surówki, sałatki z sosem na bazie jogurtu lub oliwy z oliwek, kanapki z dobrego jakościowo pieczywa z pieczonym drobiem, chipsy warzywne lub owocowe, jogurty naturalne z otrębami lub orzechami, owoce lub np. pokrojone w paski warzywa. Jeśli zdarzy nam się zapomnieć o przygotowaniu posiłków warto mieć zawsze ze sobą paczkę orzechów/migdałów, które pozwolą zaspokoić nasz głód w zdrowy sposób.

Ja ostatnio stałam się fanką ‚słoikowych’ sałatek. Wczoraj w wersji z pieczonym indykiem, warzywami i sosem jogurtowo-ziołowym, dzisiaj – z kaszą pęczak, tuńczykiem, warzywami i sosem winegret. Polecam!
K.

posiłek w pracy